勵志人生首頁經典語錄

奔騰年代經典台詞

奔騰年代經典台詞

1、
George Woolf: Wanta know what I think?
喬治·沃爾芙:想知道我在想什麼嗎?
Charles Howard: Of course.
查爾斯·霍華德:當然。
George Woolf: I think it's better to break a man's leg than his heart.
喬治·沃爾芙:我認為傷了一個人的腿要比傷他的心好多了。

2、
Charles Howard: You could be crippled for the rest of your life.
查爾斯·霍華德:你可以在殘廢中度過你的餘生。
Red Pollard: I was crippled for the rest of my life. I got better. He made me better. Hell, you made me better.
雷德·波勒德:我的餘生已經荒廢了。我要變好。他讓我好起來。該死的,你也讓我更好。

3、
Tom Smith: One more thing.
湯姆·史密斯:更要緊的一件事情。
George Woolf: What? Let him catch me on the backstretch? You know, you're not the only one who knows this horse.
喬治·沃爾芙:什麼?讓他在非終點直道趕上我?你知道,你不是唯一了解這匹馬的人。

4、
(George has awoken Red after loosing a fight)
(在輸了一場比賽後喬治喚醒雷德)
Red Pollard: I lost?
雷德·波勒德:我輸了?
George Woolf: No, you clobbered him.
喬治·沃爾芙:不,你把他打敗了。

5、
Red Pollard: I'm fine George. I don't need your help and I sure as shit don't need your charity. Leave me alone.
雷德·波勒德:我很好,喬治。我不需要你的幫助,很確定不需要你的憐憫。不要管我吧。

6、
If your dream was big enough and you had the guts to follow it, there was truly a fortune to be made.
如果你的夢想足夠遠大,你又有勇氣去追隨它,財富便唾手可得。

7、
It was a land of opportunity.
那是片充滿機遇的土地。

8、
If you bring him head to head with that other horse and he looks him in the eye .This is no way he loses that race . You just hold him to that final turn  and let him get a good look at the Admiral.Then let him go. It』s not in his feet ,George . It』s right here.
如果你讓他並頭和另一匹馬跑,他又看了他的眼睛,他就沒有可能會輸掉那場比賽。你要讓他一直堅持到最後一圈,讓他好好看看元帥,然後放手讓他跑,關鍵不在他的腳上,喬治。 都在這裡(指心裡)。

9、
You know, everybody thinks we found this broken-down horse and fix him, but we didn』t. He fixed us. Every one of us, and I guess, in a way, we kind of fixed each other, too.
為什麼有人願意為自己的理想而不顧一切,甚至以生命為代價,因為沒有目標的生活,真的比死還難受。人生在世,沒什麼拋不下的。

10、
We all are here today, because this is a horse who won』t give up, even when life beats him by a nose. But, everybody loses a couple. And you either park up and you go home, or you keep fighting.
我們今天在此是因為這是匹永不投降的馬,就算命運以毫釐之差擊敗了它。但是…人生總是有起有落,要不你就打包回家…要不就繼續奮鬥

11、你不能因為它受了傷,就丟棄一整條生命。它有價值,它還可以去做其他事。----霍華德問湯姆為何救助那匹受傷的馬時,湯姆回答道。對馬適用,對人也適用。

12、他們稱之為救助,但實際上遠遠不止救助,它有十幾種名字NRA·WPA·CCC,但它實際上最終都歸結為一種東西。很久以前第一次,有人關心;很久以前第一次,你我不再孤單。---旁白里鼓勵大家走出大蕭條的話 

13、有時候當一個渺小的人,他不知道自己渺小,他就能做大事。---霍華德的演講

14、我想我們只是給了他機會,有些時候有些人是需要第二次機會的。---還是霍華德的話 

15、它是賽馬。(  )它不是給人膜拜的。---湯姆·史密斯的警告 

16、他改變了我們,我們每一個人,我想,從某個角度說,我們也改變了彼此。---結束語

17、這不是終點,這是比賽的起點,未來才是終點。---霍華德在汽車比賽勝出時的感言 

18、我們從不知道我們有多高,直到我們被號召起,如果我們恪守原則,我們的身長便能夠觸到蒼穹,我們歷數的英雄事跡,也會變得稀鬆平常,不正是我們歪曲了度量,才使得我們不敢稱王稱霸。---瑞德在家庭晚餐時背誦的詩。狄更斯的名言用的很巧。

19、但是他在外面的樣子很完美,不是嗎,那就是詩歌,那就是詩歌。----爸爸向媽媽誇獎騎馬的兒子瑞德

返回頂部